Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.
Retourneren en ruilen bij webwinkels van Webcompanies
1. Mag ik een artikel retour sturen?
2. Ik wil een artikel retourneren, hoe werkt dat?
3. Mag ik het artikel ook terugbrengen naar de afhaalbalie van Webcompanies?
4. Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort?
5. Ik wil een artikel ruilen, hoe werkt dat?
6. Ik wil een artikel retourneren maar heb betaald met Webshopgiftcard?
1. Mag ik een artikel retour sturen?
Op jouw bestelling geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze periode mag je het artikel bekijken of beoordelen. Ben je niet tevreden over het artikel? Dan kun je het retourneren. Dit geldt ook voor actie artikelen of artikelen uit de opruiming.
2. Ik wil een artikel retourneren, hoe werkt dat?
Als je een artikel binnen de 14 dagen wettelijk zichttermijn wilt retourneren, dien je dit vooraf kenbaar te maken door een mail te sturen naar info@pimpjefiets.nl . Vermeld hierbij om welk artikel het gaat en je ordernummer. Nadat je de retourzending hebt aangemeld ontvang je van ons een e-mail met de retourvoorwaarden en een retourlabel. Het retourlabel gebruik je alleen als je van optie 2 gebruik maakt.
Je kunt je product nu op 3 manieren retourneren:
1) Afgeven bij ons hoofdkantoor in Zutphen (Gratis)
Het adres is:
Webcompanies
Brinkhorst 25
7207BK Zutphen
Wij zijn op werkdagen geopend van 10:00 tot 16:00 uur.
2) Gebruik maken van ons retourlabel. Dit is meestal de voordeligste, veiligste en gemakkelijkste optie. Je pakket is namelijk gedurende transport door ons verzekerd tegen schade of zoekraken. Dit retourlabel kun je uitprinten en op het pakket plakken. Vervolgens kun je het pakket zo afgeven bij een PostNL punt. De kosten voor de retourzending worden verrekend op de creditnota.
3) Zelf je artikel via Postnl/DHL retourneren. De kosten hiervan zijn variabel en betaal je direct aan het door jou gekozen verzendbedrijf. Als je op eigen gelegenheid producten retour zendt ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele schade die tijdens transport kunnen ontstaan of bij het zoekraken van je pakketje. Je maakt in dit geval zelf een adreslabel.
Het retouradres is:
Webcompanies bv
Afdeling retouren
Brinkhorst 25
7207 BK Zutphen
De retourkosten bij gebruik van ons retourlabel zijn als volgt:
Pakket Nederland verzekerd 0-10 kg: € 9,95
Pakket Nederland verzekerd 10-30 kg: € 14,95
Pakket Nederland verzekerd met 1 zijde van 90cm of langer: € 14,95
Pakket verzekerd met een waarde van € 75,- of meer € 14,95
Pakket Duitsland en België: € 19,95
Als uw pakket vermist raakt of beschadigd raakt tijdens het retourproces. Krijgt u bij gebruik van ons label, gewoon uw gehele aankoopbedrag uitgekeerd.
Voor elke retourzending geldt: je kunt alleen artikelen retourneren welke in een staat verkeren waarin je ze zelf ook zou willen ontvangen. Dit houdt in:
- het product dient onbeschadigd en compleet te zijn.
- graag in de originele en onbeschadigde verpakking retourneren.
- zorg ervoor dat het geheel tijdens transport niet kan beschadigen.
- zend je factuur of een kopie hiervan mee in het retourpakket.
3. Mag ik het artikel ook terugbrengen naar Webcompanies?
Jazeker! Voordeel hiervan is dat het je retourkosten scheelt! Het artikel mag binnen het zichttermijn van 14 dagen worden teruggebracht naar de winkel van Webcompanies. Meld wel even van te voren dat je een artikel wilt terugbrengen of ruilen.
Het adres is:
Webcompanies BV
Afdeling retouren
Brinkhorst 25
7207 BK Zutphen
4. Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort?
Zodra jouw pakket bij ons retour komt wordt deze gelijk verwerkt. Wij streven er naar om het bedrag binnen 7 dagen, doch uiterlijk binnen 10 dagen op jouw rekening terug te storten.
5. Ik wil een artikel ruilen, hoe werkt dat?
Een artikel mag binnen 14 dagen na ontvangst geruild worden, mits deze in goede en ongebruikte staat verkeert. Ook de verpakking van het product moet ongeschonden zijn. Wil je een artikel ruilen? Dan dien je vooraf via email kenbaar te maken dat je een artikel wilt ruilen. Vermeld hierbij om welk artikel het gaat, je ordernummer en tegen welk artikel je dit wilt ruilen. Je ontvangt van ons een emailbevestiging van je retouraanmelding.
Nadat je de retourzending hebt aangemeld ontvang je van ons een e-mail met de retourvoorwaarden en een retourlabel. Het retourlabel gebruik je alleen als je van optie 3 gebruik maakt.
Je kunt je product nu op 3 manieren omruilen:
1) Omruilen bij ons hoofdkantoor in Zutphen (Gratis)
Het adres is:
Brinkhorst 25
7207BK Zutphen
Wij zijn op werkdagen geopend van 10:00 tot 16:00 uur.
2) Gebruik maken van ons retourlabel. Dit is meestal de voordeligste, veiligste en gemakkelijkste optie. Je pakket is namelijk gedurende transport door ons verzekerd tegen schade of zoekraken. Dit retourlabel kun je uitprinten en op het pakket plakken. Vervolgens kun je het pakket zo afgeven bij een PostNL punt. De kosten voor de retourzending worden verrekend op de creditnota.
3) Zelf je artikel via Postnl/DHL retourneren. De kosten hiervan zijn variabel en betaal je direct aan het door jou gekozen verzendbedrijf. Als je op eigen gelegenheid producten retour zendt ben je zelf verantwoordelijk voor eventuele schade die tijdens transport kunnen ontstaan of bij het zoekraken van je pakketje. Je maakt in dit geval zelf een adreslabel.
Het retouradres is:
Webcompanies BV
Afdeling retouren
Brinkhorst 25
7207 BK Zutphen
De retourkosten bij gebruik van ons retourlabel zijn als volgt:
Pakket Nederland verzekerd 0-10 kg: € 9,95
Pakket Nederland verzekerd 10-30 kg: € 14,95
Pakket Nederland verzekerd met 1 zijde van 90cm of langer: € 14,95
Pakket verzekerd met een waarde van € 75,- of meer € 14,95
Pakket Duitsland en België: € 19,95
Als uw pakket vermist raakt of beschadigd raakt tijdens het retourproces. Krijgt u bij gebruik van ons label, gewoon uw gehele aankoopbedrag uitgekeerd.
Voor elke ruiling geldt: je kunt alleen artikelen retourneren welke in een staat verkeren waarin je ze zelf ook zou willen ontvangen. Dit houdt in:
- het product dient onbeschadigd en compleet te zijn.
- graag in de originele en onbeschadigde verpakking retourneren.
- zorg ervoor dat het geheel tijdens transport niet kan beschadigen.
- zend je factuur of een kopie hiervan mee in het retourpakket.
Na ontvangst van het geretourneerde product ontvang je hiervan een creditfactuur en boeken wij een nieuwe order voor je in waarvan je een orderbevestiging per e-mail ontvangt. Je kunt het bedrag vooraf per bank aan ons overmaken o.v.v. het nieuwe ordernummer. (wacht altijd eerst de orderbevestiging af voordat je een bedrag gaat overmaken) Het bedrag van de creditfactuur kun je uiterlijk binnen 10 werkdagen op jouw bankrekeningnummer terug verwachten.
6. Ik wil een artikel retourneren maar heb betaald met Webshopgiftcard?
Als je bij ons een bestelling plaatst door middel van een Webshopgiftcard wordt jouw geld niet teruggestort. Dit is niet mogelijk omdat het een giftcard is. Je ontvangt van ons een code met een shoptegoed van de, na berekening, overgebleven waarde.